Paul Goma vs. Varujan Vosganian. Despre soluţii şi vinovăţii

Ieri, pe blogul scriitorului Liviu Ioan Stoiciu a apărut informaţia că Varujan Vosganian ar vrea să se implice în soluţionarea situaţiei lui Paul Goma. Detalii http://www.liviuioanstoiciu.ro/2011/10/prim-vicepresedintele-usr-senatorul-varujan-vosganian-se-va-intalni-cu-marelui-nostru-exilat-scrisoarea-pro-goma-e-in-parlament/

Azi a venit şi răspunsul celebrului disident:

„Le 10 oct. 2011 à 11:19, Varujan Vosganian a écrit :

Draga domnule Goma,

 

imi permit sa va scriu, desi dumneavoastra probabil ca nu ma cunoasteti. Sunt Varujan Vosganian, prim-vicepresedinte al Uniunii Scriitorilor din Romania. Am ocupat in ultimii douazeci de ani o seama de demnitati in statul roman, printre care si pe cea de ministru al economiei si finantelor in anii 2006 – 2008, pe vremea cand prim ministru era Calin Popescu Tariceanu. In prezent sunt senator.

In perioada 21-22 octombrie voi fi la Paris pentru o intalnire cu scriitori de origine armeana din diaspora. Mi-ar face mare onoare sa va intalnesc. Educatia pe care am primit-o in familie, felul in care am trait in perioada comunista si valorile in care cred mi-au insuflat fata de dumneavoastra un profund respect. In Romania suntem foarte multi care va socotim unul dintre reperele rezistentei demne impotriva dictaturii comuniste si consideram ca prezenta d-voastra ar fi un bun model pentru o societate aflata in deriva.

Daca incuviintati, printr-un eventual raspuns, m-as bucura mult sa va pot intalni. Cu mult drag si adanc respect.

Va raspund azi, 11 oct 2010:

 

Domnule Varujan Vosganian,

Observ ca mesajul Dvs primit ieri, în jurul prânzului a cunoscut, pâna la raspunsul meu – în aceasta dimineata – o raspândire necunoscuta scrierilor mele. Foarte bine: am devenit celebru: mi-a scris însusi Varujan Vosganian, vicepresedinte al Uniunii Scriitorilor, senator si scriitor.

Care o fi motiva†ia mesajului? Eu nu v-am adresat nici o peti†ie, nici o reclamaţie, nici vreun bileţel-de-prietenie – atunci? Mor de curiozitate sa aflu numele factorului care v-a însarcinat sa-mi scrieţi, sa scoateti castanele cu mâinile Dvs. Dar nu va întreb cine anume este. Fiindca stiu. Dealtfel stiam înca de acum o saptamâna ca veţi fi însarcinat cu aceasta ingrata misiune.

Ce aveţi de gând sà-mi comunica†i? Sau poate vreţi sa va cereţi scuze pentru complicitatea-prin-tacere la care aţi consimţit voios la antisemitizarea mea, de pe urma careia mi s-a prelungit pedeapsa de nu mi se restitui cetaţenia, de a nu fi reprimit în Uniunea Scriitorilor, de a nu putea publica în România, în româna, decât cu mari greutaţi – fiindca vegheaza noua-cenzura unde oficiaza cu vigilenţa profitorul de vârf al rasucirii, ca în procesul de la Griviţa, N.Manolescu: din acuzat de antisemitism (citeşte: de analfabetism) în feroce acuzator de “antisemiţi”, ca mine si de “legionari”, ca LI.Stoiciu, fapta rasplatita cu treizecidearginţii postului de ambasador Unesco la Paris – demers nobil, susţinut de ambasadorii americani la Bucuresti Taubman si Gordon?

 

Au poate despre altceva aveaţi de gând sa ma întreţine†i?

Soluţia se afla la îndemâna: folositi curierul elctronic: scrieti-mi.

Và voi citi cu atenţie si và voi raspunde.

Paul Goma

 

PS Pentru prietenii care se intereseaza de sanatatea mea:

Urmeaza sa mai fac un numar de examene.

P.G.”

 

15 comentarii to “Paul Goma vs. Varujan Vosganian. Despre soluţii şi vinovăţii”

  1. Sunt curios ce-o sa se intample. Este si un mare joc al orgoliilor, justificat oarecum la asemenea oameni mari.

  2. Andrei, nu pentru curiozitatea ta răsare soarele în fiecare dimineață. Deși, ai voie și e bine și e frumos să te uimești, din pricina acestui lucru. Cazul este grav, Andrei. Întâi, ar trebui să citești cărțile lui Paul Goma. O să vezi că nu vei mai arunca în derizoriu o astfel de problemă.

  3. Horia Muntenus, nu cred ca Andrei dorea sa arunce treaba in derizoriu. Se intreba si el. Sunt curios cum o sa reactioneze parlamentarii la scrisoarea deschisa pro Goma.

  4. Horia, rasare si pentru curiozitatea mea. N-am intentionat sa bagatelizez problema Goma.

  5. N-am dorit deloc.

  6. Bine. Am înțeles greșit.

  7. Îmi cer scuze, Andrei.

  8. Multumesc, Horia, pentru ca ai scris despre actiunea pro Goma.

  9. V. Vosganian s-a aruncat in vorbe frumoase, aratind ca nu stie nimic despre Goma! Daca avea de gind sa faca ceva pentru el, nu ii scria public!

  10. Asta pare a fi alt scenariu, de genul: ”noi am facut tot posibilul, dar n-am avut cu cine sa ne intelegem”, iar scrisoarea este publica tocmai pentru a oferi acoperire alibiului. Pai, nu era clar pentru oricine are habar ca prima intrebare este: dar pina acum – dupa ce s-au miscat altii si au facut valva – nu ati fost dle Vosganian vicepresedinte al USR? Nu ati aflat macar din intimplare ca exista un scriitor pe numele lui Paul Goma?

  11. Tot ce-i posibil, Flori Balanescu.
    Am informatii ca saptamana viitoare o sa fie ridicata in Parlament chestiunea Goma.

  12. Mai problematic mi se pare, ca și încercarea aniversarii la Chișinău anul trecut, sa ploua cu promisiuni ce vor fi neonorate, ignorate după ce va trece vijelia mediatica.
    Poate din naivitate îl creditez în continuare pe Varujan Vosgania cu bune intenții. Daca nu este o inițiativa personala ci o face ca reprezentant al unui grup de interese, atunci sa consideram gestul ca o amicala fluturare din coada atâta timp cit ciolanul este ascuns și sub control. Cu Vasile Paraschiv s-a încercat o medalie care li s-a întors în fata. Acum poate se instituie Ordinul Dizidentului Anticomunist sau Revoluționar anticomunist veteran.

  13. Eu am stire de multe initiative de ”tratare” a ”cazului Goma”. Nu ma mai scoate din scepticism decit o rezolvare fara rezerve.

Lasă un răspuns

