Doina Uricariu, o „ieşire” grăitoare. Nominalizările la Premiile Naționale Mihai Eminescu

„Am primit o veste bună la începutul anului 2012. Aceea că am fost nominalizată la Premiile Naționale Mihai Eminescu, la categoria OPERA OMNIA. Alături de colegii mei Ovidiu Genaru, Vasile Vlad, Nicolae Prelipceanu și Ion Mircea, pe care-i enumăr în ordinea descrescătoare a vârstei lor. Juriul care m-a nominalizat este format din personalități prestigioase Nicolae Manolescu, Mircea Martin, Cornel Ungureanu, Ion Pop și Alexandru Călinescu. S-au scris zeci și zeci de pagini despre poeziile mele, despre toate cărțile mele, care mai nou se traduc, mă refer la poezie dar și la memorii în multe limbi străine.Când mă uit la cei cinci membrii ai juriului, memoria mea de scriitoare și poetă adună, dincolo de lectura cărților lor, pe care le-am editat și comentat, de-a lungul anilor câteva momente de neuitat pentru mine: prezentarea făcută de Nicolae Manolescu volumului meu Inima axonometrică la Teatrul Național, seara petrecută cu Adam Michnik, la Neptun, discuțiile admirabile cu Mircea Martin despre noua critică și invitația pe care mi-a făcut de a urma o carieră universitară în 1990, știind că îmi fusese curmat acest drum, în anii 70…Cornel Ungureanu a înțeles spiritul meu neliniștit, obsesia polivalenței, fiind el însuși un constructor prolific de panorame și analize infinitezimale. Ion Pop, poetul și teoreticianul, de o finețe și civilizație unică, criticul dăruit avangardelor și hermeneuticii moderne, apoi Alexandru Călinescu, ieșeanul și francofilul statornic, cu o minte speculativă redutabilă și teoreticianul născut pe 5 octombrie, ca și mine, pe care l-am întâlnit ca studentă la franceză, la Colocviul Național de semiotică de la Sinaia, păstrându-i o prietenie admirativă de patru decenii.”, a mărturisit poeta Doina Uricariu pe pagina sa de Facebook. Manifestarea firească a bucuriei la o scriitoare importantă e un fapt îmbucurător. O dovadă a lipsei ipocriziei, a umanului netrunchiat. Citind ce-a scris Doina Uricariu, mărturisesc că mi s-a transmis emoţia, deşi ce-i care mă cunosc nu cred că au cum să susţină că sunt uşor de impresionat. Astfel de „ieşiri” cerifică marii oameni, am credinţa că nu mă înşel. Felicitări, Doina Uricariu! Felicitări tuturor nominalizaţilor!

2 comentarii to “Doina Uricariu, o „ieşire” grăitoare. Nominalizările la Premiile Naționale Mihai Eminescu”

  1. Este prima data cand aud de Doina Uricariu, dar ma bucur ca in tara noastra, mai sunt si literati apreciati.

    prezidenta.wordpress.com

  2. Cum sa nu fie? Numai ca nu totdeauna sunt in primul plan cei care merita.

Lasă un răspuns

