Ce nu se face. Despre PNL

Totdeauna am votat cu PNL, deşi nu sunt membru de partid. Cred în liberalism. Ca ziarist, în ultimele campanii electorale, în gazeta mea locală, am precizat pe prima pagină cu cine o să votez şi i-am îndemnat şi pe cititori să facă la fel. Nu ştiu câţi conducători de publicaţii din România au procedat similar şi, de fapt, nu mă prea interesează. Nu m-am ascuns după cireş, mimând o imparţialitate ipocrită, am învăţat din familie să nu mint şi să-mi respect cuvântul, chiar dacă merg pe o mână perdantă. Din familie am învăţat şi să nu ling unde scuip, scuzaţi spusa mai din topor, să nu accept compromisurile care mi-ar periclita sistemul de valori.
Trecerea la PNL a lui Sorin Frunzăverde de la PD-L, urmat de trupeţii săi din regiune, m-a scârbit. Nu cred că PNL are de câştigat la nivel naţional din această mişcare, deşi este o lovitură torpiloare pentru PD-L. Am urmărit pe Facekook reacţiile pe grupurile liberale. Oameni gândesc ca şi mine, mă refer la cei care n-au de profitat de pe urma partidului şi n-au de gând să profite. Dacă nu mă miram de o asemenea manevră la PSD, la PNL mă mir, fiindcă am considerat totdeauna partidul în care mă regăseam ca pe unul al oamenilor curăţei, mai destupaţi la minte, care nu înghit orice. Mai ales rahat. Şi pentru o miză cu bătaie scurtă.
Aducerea lui Frunzăverde în PNL mă împinge spre ceva ce nu doresc- să nu votez USL la alegeri. O asemenea curvăsăreală n-am cum s-o justific în faţa celor pe care i-am îndemnat de-a lungul timpului să voteze partidul. Privindu-i în ochi. Cum să răspuns la afirmaţiile- vezi, toţi sunt la fel, nu au principii, n-au mamă şi tată, ci numai interese? După ce ai vituperat pe drept cuvânt împotriva traseiştilor, să-i accepţi în preajmă pe unii care sunt responsabili de dezastrul ţării, şi să le promiţi şi funcţii în PNL, întrece doza mea de suportabilitate. Nu se face.
Alexandru Petria

12 Responses to “Ce nu se face. Despre PNL”

  1. Mi-e greata si subscriu in totalitate spuselor tale. Eu cred ca au facut o miscare foarte, foarte proasta, care ii va costa destul de mult. Nici nu prea mai conteaza daca Frunzaverde e sau nu infiltrat, ceea ce e trist e ca am inteles (din nou) ca ei au ramas la fel, aceiasi, duhnind a ciorba de potroace de la cantina parlamentului. Se delegitimeaza electoral, doctrinar, principial si reusesc sa fie ai naibii de convingatori in a ne face sa ramanem, de alegeri, fix acasa.
    Singura chestie care ma mai consoleaza, oarecum, e ca am putea, da Doamne, scapa definitiv de prezenta in viitorul guvern a UDMR-ului…

  2. Nu îți ascund ca si eu vroiam sa sprijin in campanie PNL/ul, nu stiam cum sa o fac fara sa ajut indirect si PSD/ul dar asta nu mai e de actualitate. Românul e frate cu codrul nu cu Frunzăverde. O treaba mai puțin, o preocupare in minus și mai mult timp pentru literatura. Ne este la amândoi de folos. Numai bine din Viena,

  3. Da, anul asta nu cred ca o sa mai scriu comentarii politice. Ma afund in lucrul la roman.

  4. Acum vazand pozitia dvs, pe care, spre lauda mea, mi-am facut-o si eu relativ la zarva creata de plecarea lui Frunza verde cauta-ti treaba ca cu mine n-ai nimic [cum se zice pe la moti] mi-o pot face si eu publica pe-a mea fara teama de a fi luat la misto. Dupa parerea mea e mai mare rusinea pentru liberali decat pentru frunza verde. Nu sunt de stofa, [tergal, covercot, cangram, matase naturala] asta e, sunt de doc [materialul din care se fac salopetele].

  5. Domnul Iuga are dreptate, rusine ar trebui sa le fie celor din PNL care il accepta pe Frunzaverde; am crezut atat de mult ca cei din conducerea PNL sunt oameni cu principii incat mi-e foarte greu sa cred ca poate fi adevarata o astfel de manevra. Trist, dar am impresia ca nu mai am in cine sa cred- in plan politic si asta este cel mai grav lucru, imi pierd speranta si nu mai pot afirma si spera ca lucrurile se vor schimba in bine. Chiar nu stiu care ar fi solutia! sa nu ma duc la vot?( nu am lipsit niciodata ), sa plec din tara asta in care conducatorii isi bat joc de poporul care a avut incredere in ei? Foarte trist!

  6. Nu voi mai merge la vot; asta este prima data cand iau o astfel de hotarare. Sunt debusolata. Nu stiu in ce sa mai cred.Vreau sa plec din tara, dar cum sa fac asta la 61 de ani?….In final, eu voi plati aceleasi taxe, impozite ,etc.,indiferent cine va ajunge la conducere…Imi spunea cineva drag sufletului meu , ca, daca nu faci parte din increngatura murdara a celor care fac in prezent politica ,indiferent din ce partid sunt, TU, individ normal, cetatean onest, nu vei putea avea niciodata posibilitatea de a-ti vedea problemele rezolvate. Am crezut in PNL, poate mai mult decat un membru activ, …Acum …e atata tristete si nesiguranta…unde sa ma retrag…nu vreau sa mai aud nimic. Nimic de genul judetul lui Frunzaverde, judetul lui Nicolescu, …judetele lor…feudele lor…cum am ajuns aici?…In Campulung nu a fost revolutie si totusi avem peste 200 de revolutionari…totul este de domeniul incredibilului…si avem primar liberal.

  7. AM O PARERE DESTUL DE BUNA DESPRE UNII PNL-EI DAR LA SALAJ SHEF DE PNL ESTE UN GUNOI IMPRUMUTAT DE LA PD-L CARE LA LOCALELE DIN 2008 PRIN MANEVRE SCARBOASE A DETERMINAT ANULAREA VOTURILOR MELE IN ACEST FEL RAMANAND PE FUNCTZIA PENTRU CARE AM FOST ALES EU ! AR FI CINEVA IN STARE CA DUPA O ASEMENEA TARASHENIE SA PRIVEASCA CU OCHI BUN STRUCTURA DIN SUBORDINEA ACESTUI INFRACTOR ? M-ASH MIRA ! ACELASHI GUNOI UMAN MI–S-A IMPLICAT ADANC IN FURTUL MOSHTENIRILOR MELE ! SHI TOTUSHI EU AM INCERCAT DE CATEVA ORI SA DISCUT CU ACEST GUNOI SA VAD CU OCHI MEI CUM VEDE EL SITUATZIA ! DAR INTOTDEAUNA M-A EVITAT ! IN PLUS S-A FOLOSIT DE TOATE CUNOSHTINTZELE SHI INFLUENTZELE PE CARE LE ARE DIN POZITZIA DE PRIMAR DE MUNICIPIU SA MA RIDICULIZEZE PENTRU FAPTUL CA AM DORIT SA FIU PRIMAR ! NIMIC NU L-A OPRIT DIN CAMPANIA FURBUNDA PE CARE A DUS-O IMPOTRIVA MEA INCERCAND PE ACEASTA CALE SA CONVINGA ELECTORATUL CA SPRE BINELE LOR MI-A ANULAT EL VOTURILE SHI ASHTEPTAND CA EI SA SE BUCURE CA SHI CUM AR FI PROSHTI SHI NU AR SHTI VOTA .
    DACA CONDUCEREA PNL AR FI LUAT ATITUDINE FATZA DE O ASEMENEA MARSHAVIE GROSOLANA AI FI INTZELES CA TOTUSHI LIBERALII SUNT CEVA MAI ALTFEL DECAT RESTUL GUNOAIELOR POLITICE DAR CONDUCEREA PNL IN FRUNTE CU GHIOCELUL GALBEJIT NU SUSTZIN CU ELAN ATAT PERSOANA CAT SHI MARSHAVIILE ACESTUI GUNOI ! DECLARANDU-SE DE ACORD CU ELE ! DECI CUM POTZI PRIVI ASEMENEA OAMENI ??? LEGEA SPUNE CA PENTRU A O CUPA O FUNCTZIE PUBLICA IN URMA ALEGERILOR TREBUIE SA INDEPLINESHTI CONDITZIILE PREVAZUTE DE LEGE SA-TZI DEPUI CANDIDATURA SHI SA ADUNI VOTURILE NECESARE RESPECTIV POPULATZIA SA TE ALEAGA !EI , UITE CA IN CAZUL MEUAM FIGURAT PE LISTELE UNUI PARTID LA POZITZIILE PRIMAR , CONSILIER LOCAL , CONSILIER JUDETZEAN DAR DESHI AM AVUT SUFICIENTE VOTURI PENTRU A OCUPA ORICARE DINTRE ACESTE FUNCTZII TOTUSHI VOTURILE MI-AU FOIST ANULATE INTEGRAL ! AJUNGANDU-SE LA SITUATZIA CA UN OM DE VALOARE CARE AR FI PUTUT FACE MULTE PENTRU POPULATZIA CARE M-A VOTAT SA NU POATA FACE NIMIC DEOARECE GUNOAIELE DIN STRUCTURA MAFIOTA TRANSPARTINICA LOCALA S-AR FI SIMTZIT DERANJATZI !

  8. Inainte de abera pe tema Frunzaverde am putea sa ne uitam inapoi in ultimi 3 ani, in care trioul basescu, servicii, clientele politica parea de neclintit datorita unui sprijin neconditionat al unor membri PDL a unor guverne labile din toate punctele de vedere. Vin si va intreb intre USL cu Frunzaverde cu tot, PDL cu Basescu si trioul Vadim Becali si Dan Diaconescu unde gasiti o formula de guvernare cat mai competenta pentru Romania? daca va e dor de Igas va implor sa nu votati, daca Fuia va satisface va rog sa nu votati, daca Basescu va asculta va rog sa nu votati, daca telenovelele cu Boldea carnati si termopane va plac va rog sa nu votati, daca va considerati lenesi si credeti ca viitorul vostru este in afara granitelor tari va rog sa nu votati si mai ales daca aveti posibilitatea de a scrie un roman si factura de intretinere pentru dumnevoastra nu este o povara va rog sa NU votati,
    Pana la urma urmei cine este Frunzaverde daca am putea sa trecem peste granita unor principii incompatibile cu lupta politica si cu ceea ce inseamna deturnarea unei caracatite infiltrate in toate domeniile statului poate am intelege ca manipularea pe baza unor principii marunte face parte din dulcele peisaj pitoresc a unor oameni platiti sa faca asta.
    De ce de la nivelul unui condei putem sa afirma ca nu vom vota cu nu stiu cine cu nu stiu ce? Daca vorbim despre privitul in ochi v as ruga sa priviti in ochi toti copii ramasi fara parinti plecati sa lucreze in alte tari, sa priviti in ochi toti batrani care isi numara zilele si feliile de paine una cate una, sa priviti in ochi acei tineri care ies de pe bancile scoli cu sanse 0 de a se angaja daca nu au pile sau bani, sa priviti in ochi fiecare bolnav ajuns la capatul puterii si in stare jalnica datorita unui sistem bolnav si datorita unor principii de dreapta (Partidul Democrat Liberal) aberante si naucitoare pentru popor. Asta e problema noastra a romanilor suntem prea principiali cu foamea n gat sau usor manipulati cu o galeata depinde de nivelul fiecaruia. In ceea ce priveste postarea dumneavoastra sincer ca tanar in tara asta imi provoaca reputna si ma face sa cred ca o astfel de manipulare pe baza de principii nu poate decat sa vina cu un interes!
    Cu stima,
    Un cetatean scarbit de principii doctrine si manipulare.

  9. Pentru cei nehotarati, as spune ca este indicat sa se prezinte la vot, anuland votul, astfel incat sa preintampine posibilitatea ca „alcineva” sa voteze in locul lor. Despre migratia politica am o parere extrem de proasta. Ar fi mai mult decat necesara o lege prin care se se impuna ca membrii unui partid care au fost alesi ca primari, deputati, senatori si membri ai guvernului sa nu poata sa-si paraseasca partidul nu doar in timpul mandatului, ci si in urmatorii 4 ani. Prin aceasta lege ar fi obligati tocmai de interesele lor personale (cele care acum favorizeaza traseismul politic) sa contribuie la calitatea respectivului partid. Daca partidul lor va dezamagi electoratul, va antrena in caderea sa si liderii care l-au compromis prin incompetenta, acte de coruptie, privatizari contestate, proasta gestionare a avutiei nationale, legi inechitabile, incompetenta, indolenta, lipsa de atitudine. S-ar limpezi orientarile respectivului partid (dreapta, stanga etc) fiindca acum una spun prin platformele politice si alta fac.

Trackbacks

Lasă un răspuns

