un poem de-al meu în maghiară

rugăciunea johnnie walker tradusă în maghiară de Raoul Weiss (foto)

rugăciunea johnnie walker

hei, şefu, ştiu că sunt împiedicat,
n-o ascund,
e drept că mai mint, însă
numai când trebuie să-mi
scap pielea,
mai fumez, mai beau,
băutura cu măsură, ţigările
să meargă- cât încape,
dacă am coaie sigur că-mi plac femeile,
îmi iubesc şi cinstesc aproapele
îndeosebi dacă e în fustă, colanţi
şi cu mintea aerisită.
am ucis, da-
gândaci de bucătărie şi
alte gongării, dar sunt de socotit?
şefu, scoatem lichidul din
sticla asta de johnnie walker?
cu măsură, în doi,
am pitit-o pentru o ocazie deosebită,
după dulap.
o să vorbim pe îndelete
de păcate, dacă vrei.
hei, ştiu că ai umor şi
coaie, doar suntem după
asemănarea ta,
n-o să renegi ce au scris unii.
fă-ţi timp,
că fabrica timpului e la tine, fără sindicalişti şi greve
şi piese de schimb lipsă.
hai că avem de povestit, de mustăcit,
nu poza în ciufut, nu mă provoca să înjur, te-am înjurat destul,
ajunge whisky- ul,
ţigări mai cumpăr dacă vrei
Alexandru Petria

johnnie walker ima

hallod-e főnök, tudom hogy béna vagyok,
nem tagadom,
tény hogy néha hazudok, azonban
csak akkor, mikor bőröm
forog a kockán,
dohányzok is, iszok is,
a piát mértékkel, a cigit
ami csak belém fér,
s ha tököm is van hogyne szeressem a nőket,
nem félig szeretem felebarátnőm, s egész közelről
főleg ha szoknyában jön, harisnyában
s jól szellőztetett ésszel.
ölni, öltem,
konyhai svábokat valamint
egyéb férget, de vajon számít az ilyesmi?
főnök, ne szifonáljuk meg együtt ezt
a johnnie walker üveget?
mértékkel, ketten,
eldugtam valami különleges alkalomra,
a szekrény mögé.
majd kidumáljuk magunk
akár bűnökről, ha akarsz.
de hát tudom hogy van humorod meg
tököd is, hisz saját képedre
termetél,
amint egyesek írták, s gondolom, egyetértesz.
szabj rá időt,
hisz nálad van az időgyár, szakszervezet nincs, njémá sztrájk
alkatrészhiány nuku.
gyer’ mer dumálni- s vigyorognivalónk van,
ne légy most fapofa, ne vegyél rá, hogy káromkodjak, hisz sértettelek eleget,
a whisky elég lesz,
cigit ha kell még veszek

 

One Comment to “un poem de-al meu în maghiară”

  1. De azi să nu mai cârtim, doar să mârâim. Ham, ham!

    M-am resemnat. Nici n-am fost de acord (la început) cu aceia care strigau pe toate audiovizualele că Victoraș este cel mai bun prim-ministru în devenire. M-am făcut că nu văd și nici nu aud că „pastează” în draci lucrările altora de licență. Până la urmă, mai toți, mai mult sau mai puțin, ne copiem idolii din adolescență. Chiar dacă mai târziu rămânem dezamăgiți, aflând că s-au dat la copii ori s-au drogat de le-au ieșit ochii din cap, dansând pe scenă cu mâna la moștenire. Mai mult, ca și viitor președinte, eu deja am fost la un pas de vomă, când am văzut ce papițoi era să avem la Cotroceni. Curat lucru, Băsescu ne iubește cu mult mai mult decât îl urâm noi, poporul. Și dacă el ne vrea, degeaba nu îl vrem noi! Așa că… să ne tacă fleanca și să ne supunem orbește dragostei sale nețărmuite față de bunăstarea noastră diurnă. Vă spun eu că e mai bine așa. E mult mai bine ca să te lași iubit decât să-ți iubești președintele. Că doar am mai avut unul mult stimat și iubit și ce, ați uitat? Cine îl impușcatără? Felicitări, nea Băse! Ești cel mai tare din parcarea bătrânei Europe! Vei primi tot respectul din partea aleșilor arieni, din partea baroșilor și a nu mai știu eu cui. Ai fost singur contra a 7 milioane și ceva de prostovani, care în loc să stea întinși la soare pe o zi caniculară, i-a mâncat în cur să meargă la urnă să-și pună speranța în democrația originală din RO. De parcă ei nu ar ști că democrația adevărată nu poate fi decât atunci când drepturile unui singur om, chit că ar fi președinte suspendat, n-ar trebui să fie încălcate. Ce mă intrigă, nea Băse, este cum dracu de i-ai oferit tu acelui judecător handicapat atâta putere? Și, măi frate, ce pensie de pensie! Așa, da, băi! Că doar muncește la curte, fir-ar curtea lui a dracului! Dar ai făcut foarte bine că le-ai tăiat salariile la ciocoflenderi, și le-ai mărit pensiile la constituționaliști, că doar vezi bine, nu te-au trădat. Eu ce să mai zic, sunt mândru că ești cel mai brava bărbat din ultimii 20 de ani, un adevărat lup de mare, un comandant de vapor aflat perpetuu în slujba poporului român. Să mai aud vreun ciumpalac că te mai face javră ordinară, că eu îl scuip între felinare! Să stea fiecare cuminte la locul său, că doar suntem un popor de mămici si bebeluși, nu? Că altfel n-o să le mai dai să-ți sugă țâța! Am garanția că numai tu ne vei fute cu pula îndoită și fără preludiu patriotic, că de douăzeci de ani, așteptând acel bărbat înțelept și iubitor de țară și popor, eu unul am intrat în adropauză, desi sufăr de priapism. Așa că nu te sfii, știu că o să ții cont de sfatul meu și o să-ți aduci consiler pe Elena Udrea. Ce-i drept, merită, e frumoasă, e blondă și are toate calitățile pentru a fi amanta președintelui. În spatele fiecărui om puternic, stă întotdeauna o femeie blondă! Să trăiți bine! Hă, hă, hă!

    ________________________________

Lasă un răspuns

